Arvamusfestivali plakatid on aastast aastasse olnud festivali nägu, kuid igaühel on olnud ka oma stiil. See on nii seepärast, et plakatite autorid on Kõrgema Kunstikooli Pallas tudengid, kes püüavad plakatile panna nii festivali kui ka iseenda vaimu.
Arvamusfestivali logo ja kujunduskontseptsiooni looja Kärt Villmann oli esimesel kolmel aastal koos meeskonnaga ka plakatite ja muude visuaalide kujundaja. 2015. aastal otsustati festivali visuaali elavdada ja Kärt Villmann uuris, kas Pallase meediadisaini tudengid tahaksid festivaliplakatitega kätt proovida. Pallasele sobis see kenasti, sest plakatikursus ongi sügissemestril ja nii saavad detsembriks kavandid valmis.
Pallase meediadisaini osakonna professor Marko Kekishev meenutab, et Kärt ja Arvamusfestivali turundusmeeskond tutvustasid tudengitele põhjalikult festivali ja selle kujundusloogikat, tema ise on olnud praktilise projekti juhendaja.
Kekishevi hinnangul on Arvamusfestivali plakat kolmest kursusel tehtavast tööst kõige keerulisem ning kõige väärtuslikumad ideed tulevad semestri viimasel kolmandikul. Kandidaate saab parasjagu: enamasti on kursusel vähemalt kümmekond tudengit ja paljud esitlevad mitut ideekavandit. Nende seast valib festivali meeskond oma lemmiku, mis lähebki kasutusse. „Kuna lemmik on ikka leitud, siis nii on ka koostöö läbi aastate jätkunud,“ võtab Kekishev kaheksa aastat kestnud koostöö kenasti kokku.
Tekst: Mari Öö Sarv